De Letterfontein, typografie voor iedereen

De eerste uitgave van de Letterfontein in 1990 – 332 pagina’s dik – was gericht aan een kleine groep vakmensen in de publiciteit zoals drukkers, typografen, grafisch ontwerpers en reclame makers. Nu publiceren een algemeen goed is geworden is de doelgroep van de letterfontein ook behoorlijk is gegroeid. De tweede herdruk is nu al een feit met een oplage van 3.000 exempla

Deze vierde editie is een dikke pil van maar liefst 640 pagina’s “snoepgoed” Het boek behandeld de 50.000 jaar oude geschiedenis van ons magere alfabet van maar 26 tekens en 10 cijfers, maar laat ook de variatie zien tussen verschillende fonts in het letterproof gedeelte.

Mooi zijn ook de beschrijvingen en de illustraties over bijvoorbeeld de éénbenige letters, lettertekens, ligaturen, kapitaal- of majuskelschriften, schreef of schreefloos.

Kortom wil je vormgeving, wil je dat je website of publicatie een goede typografische uitstraling heeft dan is de letterfontein een bron vol kennis.
En voor de typograaf… tja, pure chocolade, een hebbeding.

Print