TestbeeldTestbeeld
  • Over TestbeeldOnze producten en diensten
  • PortfolioBekijk wat Testbeeld heeft gemaakt
  • ReferentiesWat klanten vertellen
  • Blog thema’sDiverse onderwerpen
    • Grafische vormgeving
    • Webdesign
    • Inspiratie
  • ContactGeïnteresseerd?
  • Over TestbeeldOnze producten en diensten
  • PortfolioBekijk wat Testbeeld heeft gemaakt
  • ReferentiesWat klanten vertellen
  • Blog thema’sDiverse onderwerpen
    • Grafische vormgeving
    • Webdesign
    • Inspiratie
  • ContactGeïnteresseerd?

Testbeeld Leveringsvoorwaarden

  • Zie jij de verborgen boodschap in deze 7 bekende logo’s?

    Posted by Adam in Uncategorized / Huisstijlen / Corporate Design On aug 14 2020

    Van veel bekende logo’s kun je het ontwerp waarschijnlijk wel dromen, maar heb je wel eens stilgestaan bij een verborgen boodschap die ze regelmatig vertegenwoordigen? Deze boodschap is niet altijd direct zichtbaar.

    Read More...00
  • Waarom veranderden deze bekende bedrijven hun logo?

    Posted by Adam in Grafische-vormgeving / Corporate Design On aug 17 2019

    Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Daar kunnen diverse redenen voor zijn.

    Read More...00
  • Spatiëren aanspatiëren/afspatiëren

    Posted by Adam in Kennis / Typografie On apr 04 2016

    Spatiëren is het aanbrengen van witruimtes tussen letters. Bij aanspatiëren wordt de ruimte tussen de letters vermeerderd met een aantal eenheden, bij afspatiëren wordt de ruimte verminderd. Spatiëren kan gedaan worden om: Om optisch een rustiger tekstbeeld te krijgen door de […]

    Read More...00
  • Miklós Kiss

    Posted by Adam in Inspiratie / Fotograaf On mrt 24 2016

    Hongaarse grafisch ontwerper Miklós Kiss creëerde deze krachtige reeks kunstwerken voor de Internationale Dag voor de uitbanning van geweld tegen vrouwen. Veel vrouwen worden gediscrimineerd en mishandeld vanwege hun geslacht. Geweld in de zin van emotie, fysiek, verbaal, seksueel of economische […]

    Read More...00
  • It’s not happening here!

    Posted by Adam in Inspiratie / Reclame campagnes tagged with abri's On mrt 24 2016

    De abri’s campagne “It’s not happening here, but it’s happening now” heeft als doel de Zwitserse samenleving bewust te maken van de mensenrechtenschendingen die overal ter wereld plaatsvinden. Daarnaast wil ze ook de discussie over deze schendingen aan wakkeren. Het laat de […]

    Read More...00
  • Harde en zachte return

    Posted by Adam in Webdesign / Wordpress tagged with Harde Return / Zachte Return On mrt 23 2015

    -Het heeft voor een website weinig zin om regels netjes af te breken aan het einde van een zin met een return. Je weet immers nooit of de lezer dezelfde regel breedte heeft als dat van je eigen beeldscherm.

    Read More...00
  • Is jouw website mobielvriendelijk? Doe de test!

    Posted by Adam in Webdesign / smartphone tagged with mobielvriendlijk / responsive On feb 04 2015

    Met de test van Google kun je snel bekijken of een website mobielvriendelijk is, ofwel geschikt voor de smartphone. De uitslag van de test geeft ook aan waar eventuele knelpunten zitten en hoe die op te lossen.

    Read More...01
  • Tijdsmomenten schilderen – Shinichi Maruyama

    Posted by Adam in Inspiratie / Fotograaf tagged with Kunst On nov 24 2012

    Kunst kan ook een momentopname zijn. Vluchtig en zo weer weg. Deze sterflijke momenten legt de Japanse kunstenaar Shinichi Maruyama vast met zijn fotografie. Was het voorheen vaak met water en inkt dat met een smak naar beneden komt of dwars door […]

    Read More...01
  • Moviebarcode, in één oogopslag een film bekijken

    Posted by Adam in Inspiratie / Webshops tagged with Moviebarcode On nov 07 2012

    Ik heb ooit het boek ‘Snel Lezen’ van Tony Buzan gelezen. Deze stelt, letters lees je niet want je leest het woord. Je spelt niet a-a-p maar je zegt aap! Duidelijk, maar hij gaat verder, als je de woorden ook niet leest maar […]

    Read More...02
  • Chocolade gaat regelmatig over de tong in de verpakkingsindustrie

    Posted by Adam in Grafische-vormgeving / Verpakking tagged with Robinson-test / verpakkings-materiaal / karton On okt 26 2012

    De Robinson-test is gebaseerd is op menselijke waarneming. Het karton van een verpakking wordt voor de test samen met stukjes melkchocolade onder een glazen stolp in het donker gedurende 48 uur bewaard.

    Read More...11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next