Zie jij de verborgen boodschap in deze 7 bekende logo’s?
Van veel bekende logo’s kun je het ontwerp waarschijnlijk wel dromen, maar heb je wel eens stilgestaan bij een verborgen boodschap die ze regelmatig vertegenwoordigen? Deze boodschap is niet altijd direct zichtbaar.
Waarom veranderden deze bekende bedrijven hun logo?
Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Chocolade gaat regelmatig over de tong in de verpakkingsindustrie
De Robinson-test is gebaseerd is op menselijke waarneming. Het karton van een verpakking wordt voor de test samen met stukjes melkchocolade onder een glazen stolp in het donker gedurende 48 uur bewaard.
Mag je het Olympische logo ongestraft gebruiken?
De Olympische spelen zijn een prachtig media moment. Maar, mag je zomaar het woord “Olympisch” gebruiken of het Olympische Logo?
Animatiedrukwerk, verrassende effecten en hoge attentie waarde
Een paar weken geleden was ik op vakantie in Barcelona. Wat een bruisende stad, geen moment verveel je je daar. In de metro werd ik diverse malen gepakt door “bewegend” animatiedrukwerk. In eerste instantie heb je het niet in de […]
Humor in advertenties werkt?
Humor in advertenties werkt: het vraagt om aandacht, mensen staan er langer bij stil. Stopkracht. Het zorgt ervoor dat klanten voor een product kiezen. Zelfs wie niet beïnvloed wil worden of wie al snel vergeet om welke merken het ook alweer ging, houdt tóch een goed gevoel over aan producten die met humor zijn geïntroduceerd
De Letterfontein, typografie voor iedereen
Nu publiceren een algemeen goed is geworden is de doelgroep van de letterfontein niet alleen de typografie kenner.
Gevelreclame, waar is het gebleven?
Die mooie met de hand geschilderde letters, logo’s en afbeeldingen die even met het “blote oog” of via een dun lijntje op de muur werden opgezet, die zo rond 1900 opdoken, waar zijn die toch gebleven?
Fake tekst als reclame tekst
Met fake tekst, fake text of nep tekst kun je ook iets creatiever omgaan en het inzetten als reclame tekst voor je voorlopige website of dummy. Zo vond ik…
Tilt-shift fotografie
Met de Tilt-shift techniek kun je op een betrekkelijk eenvoudige manier van de werkelijkheid een miniatuur nabootsen.
Plaats je folder of brochure op je website
Als een brochure, folder, tijdschrift, jaarverslag of andere publicatie eenmaal gemaakt is, is de stap om je folders of brochures online te plaatsen nog maar klein.
Fake tekst Eduard Bos
Goed, ik ben zeker niet ontevreden. Maar het valt niet mee in deze jaren tot het vaderlandse alfabet te behoren.
8 Tips om je Pdf bestand te optimaliseren voor het web
Persoonlijk heb ik een hekel aan Pdf bestanden op het internet. Ik lees liever gewoon teksten in html. Toch is het vaak sneller en makkelijker om een pdf bestand op het net te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan handleidingen, technische datasheets en brochuremateriaal. […]