
Zie jij de verborgen boodschap in deze 7 bekende logo’s?
Van veel bekende logo’s kun je het ontwerp waarschijnlijk wel dromen, maar heb je wel eens stilgestaan bij een verborgen boodschap die ze regelmatig vertegenwoordigen? Deze boodschap is niet altijd direct zichtbaar.

Waarom veranderden deze bekende bedrijven hun logo?
Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Spatiëren aanspatiëren/afspatiëren
Spatiëren is het aanbrengen van witruimtes tussen letters. Bij aanspatiëren wordt de ruimte tussen de letters vermeerderd met een aantal eenheden, bij afspatiëren wordt de ruimte verminderd. Spatiëren kan gedaan worden om: Om optisch een rustiger tekstbeeld te krijgen door de […]

Miklós Kiss
Hongaarse grafisch ontwerper Miklós Kiss creëerde deze krachtige reeks kunstwerken voor de Internationale Dag voor de uitbanning van geweld tegen vrouwen. Veel vrouwen worden gediscrimineerd en mishandeld vanwege hun geslacht. Geweld in de zin van emotie, fysiek, verbaal, seksueel of economische […]

It’s not happening here!
De abri’s campagne “It’s not happening here, but it’s happening now” heeft als doel de Zwitserse samenleving bewust te maken van de mensenrechtenschendingen die overal ter wereld plaatsvinden. Daarnaast wil ze ook de discussie over deze schendingen aan wakkeren. Het laat de […]

Harde en zachte return
-Het heeft voor een website weinig zin om regels netjes af te breken aan het einde van een zin met een return. Je weet immers nooit of de lezer dezelfde regel breedte heeft als dat van je eigen beeldscherm.

Is jouw website mobielvriendelijk? Doe de test!
Met de test van Google kun je snel bekijken of een website mobielvriendelijk is, ofwel geschikt voor de smartphone. De uitslag van de test geeft ook aan waar eventuele knelpunten zitten en hoe die op te lossen.

Tijdsmomenten schilderen – Shinichi Maruyama
Kunst kan ook een momentopname zijn. Vluchtig en zo weer weg. Deze sterflijke momenten legt de Japanse kunstenaar Shinichi Maruyama vast met zijn fotografie. Was het voorheen vaak met water en inkt dat met een smak naar beneden komt of dwars door […]

Moviebarcode, in één oogopslag een film bekijken
Ik heb ooit het boek ‘Snel Lezen’ van Tony Buzan gelezen. Deze stelt, letters lees je niet want je leest het woord. Je spelt niet a-a-p maar je zegt aap! Duidelijk, maar hij gaat verder, als je de woorden ook niet leest maar […]

Chocolade gaat regelmatig over de tong in de verpakkingsindustrie
De Robinson-test is gebaseerd is op menselijke waarneming. Het karton van een verpakking wordt voor de test samen met stukjes melkchocolade onder een glazen stolp in het donker gedurende 48 uur bewaard.