Welke informatie moet er op een visitekaartje staan

Het allerbelangrijkste doel van het visitekaartje is het duidelijk doorgeven van informatie, je naam en contactgegevens end. Daarnaast bedrijfsinformatie.

Belangrijkste informatie

  • Bedrijfsnaam en Logo
  • Eventuele slagzin of pay-off
  • Jouw naam
  • Duidelijke functie
  • Adresgegevens
  • Telefoon, e-mail en website.
  • Telefoonnummers, bedrijf, mobiel, fax, privé, gratis nummers, helpdesk

Secundaire informatie

  • Sociale media
  • Samenvatting van diensten en producten

Overbodige informatie

  • Kamer van koophandel nummer
  • BTW nummer

Bedrijfsinformatie op de achterkant van het visitekaartje

Geeft heldere informatie over de producten of diensten. Een duidelijke, eenvoudige en concrete boodschap snapt uw prospect. Vermijd teksten als, de beste, de geweldigste etc. Neem je elevator pitch nog eens onder de loep en gebruik die.

De vorm van het visitekaartje

De standaard maat voor een visitekaartje is momenteel bijna gelijk aan het Creditcard formaat afgerond naar 85 x 55 mm. Mits je en briljant ander idee hebt, is het beter om dit formaat om praktische redenen aan te houden. Er zijn legio mogelijkheden om een mooi opvallend visitekaartje te maken met andere papiersoorten, parelmoer, kleur, folies, pregen, relief, boorgaten end.

De stijl van het visitekaartje

Uiteraard moet de stijl van het visitekaartje overeenkomen met de huisstijl. Qua logo en kleurgebruik, maar ook de typografie. Zorg er vooral voor dat het kaartje (zonder loep) prettig leesbaar is.

Tips voor het gebruik van het visitekaartje

  • Geef liever geen visitekaartje dan een gekreukeld visitekaartje. Het kaartje is maagdelijk en onbevlekt.
  • Geef een visitekaartje pas aan het einde van een gesprek
  • Schroom niet om meerdere kaartjes aan iemand te geven. Bijvoorbeeld voor een collega.