Direct mail versturen, gebruik eens een ansichtkaart

Het is altijd leuk om een kaartje te ontvangen. Ongeveer 86% van de mensen bekijkt hun gewone post, dus waarom niet gebruiken? De ansichtkaart is een prachtige en eenvoudige marketing-manier om vooral persoonlijke relaties te onderhouden.

Je kunt je klanten feliciteren met hun verjaardag, met de geboorte van een kind, een nieuwjaarswens of uitnodigen om te te profiteren van een speciale korting. Zo zijn er nog veel meer toepassingen te bedenken.

De voordelen zijn groot, want bijna niemand doet het en het is een betaalbare oplossing die je makkelijk zelf kunt organiseren. Bijvoorbeeld via aanbieders als Greetz, Hallmark, Kaartje2go etc.

Tips voor het versturen van een kaartje

  • Zorg voor duidelijke contactgegevens.
    Bij een directmail actie, zoals een briefkaart of een ansichtkaart, heb je vooraf geen toestemming nodig zoals bij digitale mail. De ontvanger moet echter wel kunnen aangeven dat zij jouw goedbedoelde mail niet meer wil ontvangen.
  • Hou de informatie zo beknopt mogelijk.
  • Vergeet ook niet het telefoonnummer en/of website
  • Maak het nog persoonlijker met je eigen handschrift.
  • Gebruik geen envelop