ColorADD, het kleurenalfabet
De ColorADD-methode wordt in Portugal gebruikt om om kleuren aan te duiden, te labelen. Kleurenblinden zijn hierdoor beter in staat om hun afhankelijkheid van anderen te verminderen.
De ColorADD-methode wordt in Portugal gebruikt om om kleuren aan te duiden, te labelen. Kleurenblinden zijn hierdoor beter in staat om hun afhankelijkheid van anderen te verminderen.
Sneller lezen met Bionic Reading? Bionic Reading, herziet tekst door de meest beknopte delen van de woorden te benadrukken met vettere letters. Dit creëert een kunstmatig fixatiepunt dat het oog door de tekst leidt, terwijl de hersenen eerder geleerde woorden sneller oppakken en de woorden voltooien.
Het is altijd leuk om een kaartje te ontvangen. Ongeveer 86% van de mensen bekijkt hun gewone post, dus waarom niet gebruiken? De ansichtkaart is een prachtige en eenvoudige marketing-manier om vooral persoonlijke relaties te onderhouden.
Soms is een stukje karton van 55 x 85 mm voldoende om een goede indruk achter te laten. Toegegeven op de rand van een bierviltje kan het ook, maar of je daarmee de juiste indruk achterlaat valt te bezien. Een visitekaartje overhandigen geeft een betere indruk.
Met de Tilt-shift techniek kun je op een betrekkelijk eenvoudige manier van de werkelijkheid een miniatuur maken.
Verborgen boodschap in logo's. Zie jij ze alle 7?
Er is niets zo nauw verbonden met een merk als het bedrijfslogo. Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Er zijn diverse redenen voor een vernieuwd logo.
De paginasnelheid van je website is een belangrijke rankingfactor voor Google. Dit geldt voor de desktopversie van de website, maar ook voor mobiel. Pagespeed Insights van Google is een prima tool om de paginasnelheid te testen.
Eénmaal gemaakt is een folder of brochure ook heel gemakkelijk te publiceren als digitaal flipbook ofwel een online bladerboek. Bestaande pdf bestanden van een brochure kun je op deze manier makkelijk omzetten naar een digitale versie.
Het heeft voor een website weinig zin om regels netjes af te breken aan het einde van een zin met een harde return. Je weet immers nooit of de lezer dezelfde regel breedte heeft als dat van je eigen beeldscherm.